Webhook'u "bir şey olduğunda haber veren otomatik bildirim" olarak düşünebilirsiniz. Normalde bir sistem, başka bir sistemden bilgi öğrenmek için sürekli "yeni bir şey var mı?" diye sormak zorundadır. Webhook ile bu tersine döner: olay gerçekleştiği anda ilgili sistem otomatik olarak haberdar edilir.
Günlük bir benzetme
Sürekli posta kutunuza gidip mektup var mı diye bakmak yerine, mektup geldiğinde size SMS atılması gibi. Siz beklemek yerine, olay olduğunda haber alırsınız. Bu hem daha hızlı hem de gereksiz yük oluşturmaz.
Nerelerde kullanılır?
- Ödeme alındığında: Sipariş onayı ve fatura sürecini tetiklemek
- Yeni form gönderildiğinde: CRM'e kayıt açıp bildirim göndermek
- Kargo durumu değiştiğinde: Müşteriye otomatik bilgi vermek
- Stok azaldığında: Tedarik ekibine uyarı yollamak
Webhook'lar, gerçek zamanlı ve verimli otomasyonların temelidir. Güvenli kurulduklarında (doğrulama ve tekrar koruması ile) son derece güvenilirdirler. Biz entegrasyonlarda mümkün olduğunca bu olay bazlı yapıyı tercih ederiz çünkü hem hızlı hem de kaynak dostudur. Sizin sürecinizde hangi olayların tetikleyici olabileceğini birlikte belirleyebiliriz.
Aradığınızı bulamadınız mı?
Ekibimiz size yardımcı olmaktan memnuniyet duyar.